Különböző módokon bemutatjuk, hogyan működhet a nagy- és kisvállalatok digitalizálása. A legtöbb sikeres példában az a közös, hogy ugyanazokat az alapelveket követik.

Egyesek többet, mások még kevésbé, de a digitalizáció mára a cégek túlnyomó többségét érintette – mérettől, iparágtól és elhelyezkedéstől függetlenül. Egy biztos, hatalmas előnyre tehetünk szert ha jól használjuk: minden eddiginél jobban profitálhatunk a tapasztalatok, ötletek és stratégiák széles választékából.

Gazdaságunk digitalizálása javában zajlik. A korábbi innovációkhoz képest nem veszünk észre akkora változást, hiszen napról-napra olyan változások történnek, hogy gyakorlatilag meg sem lepődünk a legújabb fejlesztéseken. A cégekre a következők vonatkoznak: ha nem akarják elveszíteni a kapcsolataikat, a legjobb, ha ők is segítik formálni a haladás hullámát.

A különféle stratégiák ellenére öt olyan tényező azonosítható, amelyek sikerrel kecsegtetnek a vállalatok számára, különösen a digitalizáció első lépéseinél:

1. Kezdeményezés és aktivitás

Túl nagy erőfeszítés a bizonytalan teljesítményért, amiből jelenleg csak az igazán nagy játékosok profitálnak? A digitalizálással kapcsolatos félrevezető nézetek csak saját cégétől veszik el a lehetőségeket, így ezek mellőzése az első fontos lépés. Azok, akik aktívan keresik azokat a módszereket, amelyekkel saját cégüket a digitalizáció irányába tudják elmozdítani, gyakran jóval megelőzik versenytársaikat.

2. Evolúció a forradalom előtt

Hevesen vitatott téma, hogy egész ágazatokat fordítanak fejük tetejére a digitális üzleti modellekkel rendelkező új cégek. Ezen cégek tökéletes példája az Uber és az Airbnb; A digitalizálás azonban sokkal gyakrabban történik kisebb lépésekben: például a belső folyamatok fejlesztése, a termelékenység növelése vagy az ügyfelekkel kapcsolatos ismeretek hasznosítása során.

3. A technológiával kapcsolatos gondolkodásmód

Az automatizálás, a robotika és hasonlók technológiák különösen jól szemléltetik teszik a gazdaság digitalizálását. Sok cégnél azonban jóval nagyobb horderejű változások állnak e mögött, mint a high-tech megoldások alkalmazása. Mindenekelőtt elengedhetetlen a digitalizálás strukturális alapjainak holisztikus szemlélete és mélyreható megértése. Azok, akik erre építenek, már az elején hatékony lépéseket tehetnek.

4. Fenntarthatóság a gyors győzelem helyett

Végül, de nem utolsósorban a digitalizációs stratégiák versenyeznek a felmerülő költségek kérdésével: A hozzájuk kapcsolódó beruházások segítségével mérik fel, mely digitális projektek érik meg, és melyeket szükséges – legalábbis egyelőre – elrakni a fiókba. Még ha csábítónak is tűnik a befektetések rövid távú megtérülésének kilátása, a fenntartható digitális sikert sok vállalatnál a hosszú távra tervezett, hatást mutató, köztes lépésekkel megvalósítható stratégiák döntik el.

5. Vezetés csapatszellemmel

Valójában a cégek digitalizálásának jelentős része technológia által vezérelt, de a meghatározó szerepekben továbbra is az emberek láthatók. Az ígéretes digitális stratégiák szempontjából kulcsfontosságú, hogy miként állnak rendelkezésre ezek személyzetei. A vállalatoknak megfelelő know-how-val rendelkező alkalmazottakra van szükségük projektjeik megvalósításához. A tapasztalatok alapján gyakran ezek a szakemberek tudják a legjobban felmérni, hogy mely termékek segítik valóban munkájuk minőségének és hatékonyságának növelését.

Aki aktívan foglalkozik saját cége digitalizálásával, az már egy sikertörténet első fejezetét írja – és valószínűleg hamar rájön, hogy nem egy helyes, hanem sok egyéni út vezet a jövő felé.

Ha a célokat a digitális vállalati kultúra tartós építéséhez is igazítjuk, akkor nem csak az új technológiák tudatos használatára vonatkozó kérdéseket lehet könnyebben megválaszolni. A digitális stratégiákkal kapcsolatos felelősségek megosztása is a jelenben lévő folyamatok eredménye.

Az említett eszközről és a cikk forrásairól az alábbi linken tájékozódhatnak:

Forrás: https://digital-2-go.com/magazine/5-bausteine-fuer-nachhaltig-erfolgreiche-digitalisierung/

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük